المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : قصة من تاليفى حلقات "مخيف لكن حنون"


وردة الحنين
01-02-2010, 05:42 PM
:f.2:
"دي قصة من تأليفي انا اتمنى تعجبكم"
انا لسه مكملتهاش واشوف ارائكم لو عجبتكم اكملها
(كانت رشا جالسة مع بنات خالاتهاsm.4. في بيتهم وبما انها الوحيدة بين اخوانها فأنها تجلس تحكي همومها معاهمcat6. واسمعوا الحوار الآتي:
رشاcat16.:اففففففففففف حد يرحمني من اخواتي اعصابهم باردة جداً :cat81: لدرجة اني كل ما اطلب من حد حاجة يعد يتريق ويعلق على كل كلمة cat4.اقولها هو ايه ده مفيش حد فيه رحمة:cat48:.
سعاد:انتي يا بنتي اعملي زي ما هما بيعملوا هتلاقيهم يبطلوا عمايلهم دي ده كل اخواتك اجوزوا فاضل حسام البارد:cat81: المخيف:cat55:.
طبعاً وهما قاعدين دخل حسام:cat80: بدون بدون ما هما يحسوا وفضل يسمع كلامهم ويفطس من الضحكcat4. وهو اخو رشا ولما يتكلموا عليه يروح يقول في نفسه:لما نروح البيت يا رشا هتشوفي الويل:cat55:.
وفجأة ورشا وسعاد بيتكلموا سمعوا حركة من جنب الدولاب صوت قطة قاعدة تنونو وشوفي الصريخ:صداع: اللي طلع ودوري عليهم مش هتلاقيهم في الغرفة واحدة طلعت فوق السرير والثانية تجري في الغرفة وهي بتصرخ :cat82:وحسام طلعلهم وهو ماسك الجوال بتاعه ومش قادر يقف من كثر الضحك :هيق:وطبعاً اول ما عرفوا انه هو اللي عمل كدة قعدوا يضربوا فيه :cat42:ويزعقوا له:cat78: بس فجأة سمعوا الصوت من نفس المكان تاني وهات يا صريخ:cat72::cat72: لأن طبعاً مش حسام اللي بيعملو وقعدوا يتحايلوا عليه:cat71::cat30::cat30: يشوف القطة دي ويطلعه وهو قاعد يضحك عليهم :cat80:.
رشا قالت:حسام الله يخليك مش انا اختك حبيبتك:cat71: رشا مش انا اللي انت بتحبها طلع اللي هناك.
راح هو ابتسم بخبث :هيق:وقال:طيب خلاص ماشي يا رشا يا حبيبتي يا اختي:نذل: وعمل نفسه بيدخل جنب الدولاب وراح لف فجأة ورمى عليهم صرصار بلاستيك ومات عليهم من الضحك لأنهم وقعوا فوق بعض وقاموا يصرخوا ومش عارفين هو راح فين وفكرهم انه حقيقي وحسام طلع برة الأوضة وهو بيقول علشان تعرفي تكلمي علي مره تانية يا رشا يا اختي يا حبيبتي:cat64:.
رشا في هذه الأثناء قاعدة تتنطط وهي خايفة لحد هذه اللحظة خايفة من الصرصار.
وخلص البارت الأول بس انا
مش هكتب البارتات الباقية الا
لما تردوا.cat20.:cat59:
:f.14:

حامله المسك
01-02-2010, 06:09 PM
مبدعه ما شاء الله
نتتظر قلمك المتميز بفارغ الصبر والى الامام اختي العزيزه
نتظر البااااارت الثاني

وردة الحنين
01-02-2010, 06:50 PM
مشكورة اختى حاملة المسك وان شاء الله اكتب البارت التانى بس علشان خاطر عيونك

حروف
02-02-2010, 05:18 PM
قصة جميلة
و بارت اول جميل
اكملي
متابعين

وردة الحنين
06-02-2010, 05:32 PM
:f.11:
البارت الثاني
((بعد المقلب اللي حسام عمله في رشا وسعاد قررت رشا تنتقم cat7.هي وسعاد من المقلب اللي شربته ده وقررت ان هي تسمع كلام سعاد وتعمل في اخواتها زي ما هم بيعملوا :cat34:فيها والبادي اظلم سعاد جت لهم في اليوم التاني ورشا مقررة وعارفة هي هتعمل ايه من زمان :دراسة:اول ما سعاد وصلت رشا خدتها من ايدها وسحبتها على اوضتها وقالتلها على المخطط الرهيب:هيق: وسمته ((الانتقامcat12.)) .
وسعاد اللي ماتت من الخوف في المقلب بتاع حسام عجبتها الفكرة جداً:cat83:.
سعاد راحت هي ورشا علشان يعملوا الغداء زي العادة :cat49:بس المرة دي ما كانتش زي العادة ابدا:هع: كان الغداء عبارة عن جمبري وارز والحلويات عبارة عن كيكة بالزبيب هتقولولي طيب ايه الغريب في كده انا هقولكم:cat73: الغداء ده كان مخصوص لحسام كمعاملة طيبة ومكافئة على اللي عمله امبارحcat3. .
راحت سعاد ورشا بعد ما عملوا الغداء اللي اتقلب 180 درجة حطوا في وسط الجمبري صراصير :cat31:من اللي حسام محنطهم في اوضته ومن كثرها هو نفسه ما لاحظش والرز كان نصه اللي فوق مستوي والنص اللي جواه مخبيينه بطبقة من المستوى عبارة عن رز ما استواش خالص والكيكة حطوا بدل الزبيب فلفل اسود مش مطحون زي ما هو حطوه كور كده كأنه زبيب علشان ما حدش يلاحظ:cat76: راحوا لحسام وهم لابسين هدوم حلوه في اوضته بس كانوا مرعوبين:cat33: لأن اوضة حسام عالم الرعب بالنسبة للبناتcat15..
بس قرروا يستجمعوا شجاعتهم:cat23: ويدخلوا علشان ينفذوا الانتقام.
دخلوا على حسام وهم مبتسمين:cat77: طبعا حسام استغرب انهم دخلوا اوضته ولاحظ على وجههم علامات الرعب اللي بيحاولوا يخبوهاcat6. رشا قالت :حسام حبيبي يا اخويا ايه رايك في النهاردة عملتلك الغداء بأيدي انا وسعاد:cat77:.
حسام من الصدمة ما قدرش يتكلم بس كان قاعد يفكر cat17.
سعاد قالت:حسام ممكن تذوقه احنا عملنا هو لك مخصوص لوحدك دوقه وقلنا على رأيك ماشيcat14..
حسام كان عارف انهم مش بيعرفوا يعملوا مقالب:cat41: فقال:
اجرب بس عارف ان اكلكم وحش انتوا اصلاً مش بتعرفوا تطبخوا:cat82: بنات آخر زمن:هع:!!!
اول ما شاف الاكل هو كان بيحب الجمبري اوي استغرب لانه اسود cat9.وقال:
وايه الجمبري الاسود ده يا حلوين انتوا مش عارفين تطبخوا ما هي باينة من اولها:اعتمد:.
سعاد فكرت انه عرف فخافتcat9. .
رشا لاحظت عليها الخوف راحت اتكلمت بسرعة وقالت:
لالا ما احنا حرقناه شوية :cat59:انت عارف بقه بس مش باين طعم الحريق فيه دوق بقه دوق.
سعاد ارتاحت:cat79:.
هو طبعا لحسام عادات غريبة ياكل الحلويات الاول راح قطع حتة من الكيكه وبدا ياكل وظهر على وشه علامات الاشمئزاز:cat75: وهو بياكل وكان هيرجع:cat31: لولا انه قعد يكح علشان ما يبينش ضعفهcat2. وقال:
هستحمل ما انا عارف انكم فاشلين هستحمل الارف ده:cat46:.
وثم بدأ ................................


نكمل البارت الجاى ان شاء الله لانى تعبت:cat46::cat46:

حنـون
07-02-2010, 12:05 AM
قصه جميله

يسلموووو وروووده

وردة الحنين
09-02-2010, 10:39 AM
البارت الثالث
ياكل الجمبري ومسك اول جمبري (صرصار يعني ):cat36: ورشا قاعدة تراقب الصرصار وهو متجه لبقه:cat83: ومنتظرة اللحظة اللي هيدخل فيها واكل حسام الصرصار:cat63: وراح قايم يجري على الحمام بعد ما اكتشف الحقيقة :cat31:ورشا وسعاد طلعوا يجرواcat15. على اوضة رشا وقفلوا الباب بالمفتاح وحسام طلع يجري وراهم وهو قاعد يخبط ويرزع في الباب:cat42: طبعا حسام برة واقف يزرع في الباب ورشا وسعاد ميتين من الرعب cat13جوه وعارفين ان لو حسام دخل عليهم هتكون اخر ليلة في عمرهم :cat49:ممكن يدوقوا طعم السعادة فيها رشا مخها قاعد يشتغل وهي وسعاد قاعدين يترعشوا:cat30: من الخوف فجأة سعاد قالت:
ايه رايك نهرب:cat64::cat68:؟؟؟؟
رشا عينيها برقت من الخوف وقالت:
نهرب انتي مجنونة :cat78:انتي عارفة لو حسام عرف ايه اللي هيحصل لنا ده ممكن يكون اكتر من اللي هيعملوا فينا علشان المقلب ده ممكن انا اروح فيهاcat8.:cat66:.
سعاد:
يعني انتي عايزة تفضلي مستنيه كده لحد ما يدخلنا:cat41: .
وقاطع كلامهم حسام بيزعق :cat78:بره ويقول كلام غير مفهوم:cat76: من الغضب والباب شوية وهيقع من الخبط والرزع.
رشا:
طيب امرنا لله :cat61:.
سعاد فتحت الشباك ورشا ونزلوا يجروا خايفين حسام يكون سمعهم ونزلهم بس الحمد لله ربنا سترها cat2..
طبعا قعدوا على الرصيف بعد ما جروا بعيد عن البيت شوية وهم مش قادرين ياخدوا نفسهم:عاااع: من التعب والخوف واللي يشوفهم يقول عاملين جريمة والبوليس بيجري وراهم :cat75:.
في البيت بقه حسام بعد ما يئس من الخبط راح وهو متعصب cat12.على اخره وجاب المفتاح من غرفة باباهم وفتحه وفي ايده مجموعة من الصراصير المحنطة علشان يوريهم.cat16.
اول ما دخل حسبهم مستخبيين وقعد يدور عليهم ولما ما لا قاهمش لاحظ ان الشباك مفتوحcat4. وعرف انهم هربوا فاتعصب زيادة وقام ركب العربية بتاعته واتجه وهو مصمم ان هيلاقيهم ولو لف الدنيا كلها:cat23: قعد يرن على جوال رشا وهي مش بترد خايفه منه:صدمة1: ويرن على جوال سعاد وهي نفس المشكلة عندها ميتة من الخوف:cat66: وعرفوا انه عرف...........
البارت الرابع هعمله بس لما تردوا

B S O M A
09-02-2010, 10:57 AM
البآرتآتُ حلوهٌ ،

كمليُ يأؤؤمرٍ بإنتضآركٍ ،

لكِ تقييمٍ ~

وردة الحنين
15-02-2010, 12:23 PM
مفيش حد بيرد ليه غير soso woow وكمان بعض البنات انتوا عارفين مردش علي غير حبة صغيرين ردوا كتير وانا اكمل

Yرحمة اللهY
26-05-2010, 01:47 PM
والله يا ورووودة .. عـــgبتني القصة ديـ أويـ حبيبتيــ

وانا مشـ حابخلـ عليكـ بأيـ رد :carl_please:minihrt.

بسـ أنا منـ زمآآأإنـ أطلبـ صداقتكـ وانتيـ:قلوب: ما بترديــ